Nuova vita in Grecia per gli ETR.470 | Del 25/07/18

Commenta qui articoli, news e FOLD di Ferrovie On Line.

Moderatore: Redazione

Rispondi
Autore
Messaggio
hornet75
*
*
Messaggi: 204
Iscritto il: gio 14 dic 2017 15:23
Località: Palermo
Contatta:

Re: Nuova vita in Grecia per gli ETR.470 | Del 25/07/18

#151 Messaggio da hornet75 » mer 22 mag 2019 17:28

Frecciargento88 ha scritto:
mer 22 mag 2019 13:57
............... why it has max speed 200km ? This can change or the train can also reach speeds up to 250 km?
The ETR 470 trains have a shorter transmission ratio, more suitable for steep and winding tracks on Swiss railways. Before Trenitalia, it was owned by the Cisalpino.

Avatar utente
settebello
*
*
Messaggi: 668
Iscritto il: sab 20 dic 2003 21:40

Re: Nuova vita in Grecia per gli ETR.470 | Del 25/07/18

#152 Messaggio da settebello » mer 22 mag 2019 18:03

Correct!
ETR 460 and 485: 250 km/h, ETR 470: 200 km/h

Frecciargento88
^_^
^_^
Messaggi: 43
Iscritto il: mar 29 gen 2019 15:23

Re: Nuova vita in Grecia per gli ETR.470 | Del 25/07/18

#153 Messaggio da Frecciargento88 » mer 22 mag 2019 19:41

So etr470 cannot converted up to 250km speeds ? Thank

Avatar utente
UluruMS
***
***
Messaggi: 14452
Iscritto il: sab 26 apr 2008 12:41
Località: Dal Kander al Somes, dalla Nahe al Cesano

Re: Nuova vita in Grecia per gli ETR.470 | Del 25/07/18

#154 Messaggio da UluruMS » mer 22 mag 2019 19:58

Theoretically yes, changing the transmission.
When the ETR470 were retired from international service, Alstom made a proposal to Trenitalia, to change the trasformerà from 15kV to 25kV and exchange transmission with the ETR460, so to obtain more trains similar to the ETR485. But nothing happened.
🙈🙉🙊

Frecciargento88
^_^
^_^
Messaggi: 43
Iscritto il: mar 29 gen 2019 15:23

Re: Nuova vita in Grecia per gli ETR.470 | Del 25/07/18

#155 Messaggio da Frecciargento88 » gio 23 mag 2019 21:32

Is it for sure that etr470 will demand around six months in order to be qualified and converter for Greek railway network ? I mean 6 months aren’t a very big time for a train convertion ? In Vicenza workshop also there is the potentiality to change interior ( seats ) and have new color for Trainose ?

Avatar utente
UluruMS
***
***
Messaggi: 14452
Iscritto il: sab 26 apr 2008 12:41
Località: Dal Kander al Somes, dalla Nahe al Cesano

Re: Nuova vita in Grecia per gli ETR.470 | Del 25/07/18

#156 Messaggio da UluruMS » ven 24 mag 2019 8:16

Nothing is sure, 6 months for the prototype are an hypothesis based on a couple of precedents:
-the "riparazione generale" of the ETR460/70/85 takes usually 13 weeks
-the conversion of the first ETR480 to ETR485 demanded 6 months
🙈🙉🙊

Avatar utente
settebello
*
*
Messaggi: 668
Iscritto il: sab 20 dic 2003 21:40

Re: Nuova vita in Grecia per gli ETR.470 | Del 25/07/18

#157 Messaggio da settebello » ven 24 mag 2019 13:39

Consider that the following works must be carried out:

1. Shortening of the train from 9 to 6 cars.
2. Mechanical works (Tilting system?, Transmission?).
3. Replacement of the transformer from 15kV to 25kV (what happens to 3kV dc not needed in GR?).
4. Panthographs?
5. Conformance to TI standards, f.e. fire preventions?
6. Installation of ERTMS and other GR safety systems.
7. Remodeling internally and externally (new livery).

This are important transformation works that requires, I think so, extensive tests.
And this on five trains.

By the way! The Portuguese Railways (CP) have recently completely renewed their 6-cars Alpha Pendular trains (equivalent to ETR460, 10 trains).
Look on their web side. Looks great! https://www.youtube.com/watch?v=yMSzeMN1avM

Avatar utente
augustus
***
***
Messaggi: 12609
Iscritto il: dom 14 ago 2005 23:48

Re: Nuova vita in Grecia per gli ETR.470 | Del 25/07/18

#158 Messaggio da augustus » ven 24 mag 2019 14:05

Point 6, only partially: ETCS has been installed a 6/7 years ago, since requested by the swiss railways in order to use the 200kmh NBS line Rotrist-Mattstetten.
Non abbiate paura! Aprite, anzi, spalancate le porte a Cristo! S. Giovanni Paolo II

Avatar utente
UluruMS
***
***
Messaggi: 14452
Iscritto il: sab 26 apr 2008 12:41
Località: Dal Kander al Somes, dalla Nahe al Cesano

Re: Nuova vita in Grecia per gli ETR.470 | Del 25/07/18

#159 Messaggio da UluruMS » ven 24 mag 2019 14:11

Point 1
It's certain the shortening? If yes, There would be the possibility to obtain 3 more trains for trainose
🙈🙉🙊

Avatar utente
settebello
*
*
Messaggi: 668
Iscritto il: sab 20 dic 2003 21:40

Re: Nuova vita in Grecia per gli ETR.470 | Del 25/07/18

#160 Messaggio da settebello » ven 24 mag 2019 14:14

That's what I red. If it is for sure I don't know.

Frecciargento88
^_^
^_^
Messaggi: 43
Iscritto il: mar 29 gen 2019 15:23

Re: Nuova vita in Grecia per gli ETR.470 | Del 25/07/18

#161 Messaggio da Frecciargento88 » ven 24 mag 2019 14:45

I have heard it about shortening but I don’t know if it is confirmed.. my friend settebello, where you read it ?

Avatar utente
settebello
*
*
Messaggi: 668
Iscritto il: sab 20 dic 2003 21:40

Re: Nuova vita in Grecia per gli ETR.470 | Del 25/07/18

#162 Messaggio da settebello » ven 24 mag 2019 15:37

I read it on "Ferrovie.info" from May 9th 2019, but they pointed out that the new is not official!

Avatar utente
Dimitrakis
*
*
Messaggi: 140
Iscritto il: mer 20 nov 2013 0:31

Re: Nuova vita in Grecia per gli ETR.470 | Del 25/07/18

#163 Messaggio da Dimitrakis » ven 24 mag 2019 15:49

Realy Akis (Frecciargento88) this is a rumor coming from Greece, but only rumors (sites, facebook groups etc...) nothing official. I hope not, I wish to have complete, high capacity, 9 coaches trainsets.

Avatar utente
settebello
*
*
Messaggi: 668
Iscritto il: sab 20 dic 2003 21:40

Re: Nuova vita in Grecia per gli ETR.470 | Del 25/07/18

#164 Messaggio da settebello » ven 24 mag 2019 16:04

delete

Frecciargento88
^_^
^_^
Messaggi: 43
Iscritto il: mar 29 gen 2019 15:23

Re: Nuova vita in Grecia per gli ETR.470 | Del 25/07/18

#165 Messaggio da Frecciargento88 » sab 25 mag 2019 13:58

I would like to have a new livery for Trainose! I personally don’t like silver color in trains like frecciargento I prefer more white with red color or white with blue ! I think that the white thing is more dynamic ! An example is the DB ICE 3.. or frecciabianca livery in etr 470 looks better than frecciargento livery in etr485.. ( my point of view) ! The great new is that the etr470 n.4 is for sure in Vicenza for Trainose !! Question : etr 700 are not officially in itineraries? How many of them are now available ?

Rispondi